Automatisch aanmaken van accounts
Nieuwe medewerkers worden geregistreerd in het HR-systeem, maar om in Nedap Ons te kunnen inloggen moet nog handmatig een account en een wachtwoord aangemaakt worden. Met OMNI427 gaat dit automatisch en zijn er geen handmatige handelingen meer nodig. Ook de benodigde rollen en het bereik worden direct toegevoegd.
Het cliëntbereik automatisch bepalen
In Nedap Ons is er geen relatie tussen cliëntlocaties en teams van medewerkers. Vanuit het HR-systeem wordt alleen doorgegeven in welke teams medewerkers zitten, maar niet bij welke cliëntlocaties zij mogen werken. Dit levert problemen op, omdat medewerkers hierdoor soms niet bij de juiste dossiers kunnen. Of, en dit komt helaas vaker voor, ze kunnen bij teveel gegevens. Dit zorgt voor risico’s op het gebied van privacy en security. Om dit te voorkomen moet per medewerker het cliëntbereik handmatig worden ingevuld; een tijdrovende en foutgevoelige klus. Dit is verleden tijd met onze oplossing. In OMNI427 zijn er meerdere mogelijkheden om het cliëntbereik in Nedap Ons automatisch te bepalen. In OMNI427 kan bijvoorbeeld een relatie gelegd worden tussen een organisatorische eenheid (afdeling of team) en één of meerdere cliëntlocaties. Hiermee wordt vastgelegd welke medewerkers de dossiers van een bepaalde groep cliënten mogen inzien.
Nooit meer toegang dan nodig is
Het grote voordeel: medewerkers krijgen nooit meer toegang dan zij nodig hebben. OMNIPORT is op dit moment de enige in de markt die dit standaard kan en toch veel flexibiliteit biedt. Met deze slimme oplossing is het toegangsbeheer volledig toegepast op de organisatie, terwijl er tegelijkertijd geen handmatige acties hoeven worden uitgevoerd. Dit is snel, foutloos, zorgt voor minder irritaties bij de medewerkers, voor meer privacy en het verkleint de securityrisico’s. Bovendien worden eventuele uitzonderingen gestructureerd en op één plek vastgelegd en daarmee een stuk inzichtelijker. Welk HR-systeem je gebruikt, maakt voor deze oplossing niet uit.